Ez a honlap sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést.
A honlap további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához. További információ: Adatkezelési tájékoztató.

Elfogadom
Tavaszi fáradtság - mit tegyünk ellene?

Tavaszi fáradtság - mit tegyünk ellene?

  admin

 (305)    (6)    0

  TUDOMÁNYOS- ISMERETTERJESZTŐ CIKKEK

Bárhogyan is igyekszünk, tél végére valahogy mégis mindig elfáradunk.

A fáradtság, álmosság érzés egy része természetes, hiszen az ember a természet része, és télen a mi égövünkön a természet megpihen, lelassul.

Másik része viszont azzal van összefüggésben, hogy télen a krónikus, akár rejtett (gyulladásos) betegségek egy része felerősödik, hiszen a napfény, a friss vitaminok és fito-nutriensek hiánya, és a rosszabb minőségű levegő, sőt a gyakori felsőlégúti, vagy influenzás betegségek nem segítenek a jó egészségi állapot fenntartásában.

Mit tehetünk?

Szerintem itt is a „sok kicsi sokra megy” megközelítés a leghatékonyabb. Ne egyetlen „csodaszer”-től várjuk a megoldást, ilyen csodaszer egyszerűen nem létezik.

Az alábbi lista tehát nem lehet teljes, de érdemes minél többet beiktatnunk a tavasz felfrissülés érdekében:

  • minél többet élvezzük a tavaszi nap erejét
  • legjobb, ha mozgással együtt tesszük ezt
  • együnk könnyebb, frissebb ételeket, ha figyelünk a szervezetünkre, észrevesszük, hogy maga is ezt jelzi felénk, „ezt kívánjuk” (a bél-agy gáton keresztül „felkiabálnak” a mikróbák a vastagbélből, hogy éhesek, adjunk nekik is enni! smile)
  • a mikrobiom (bélflóra) rendbehozására nagyon jók az erjesztett zöldségek, hiszen nemcsak a jól felszívódó vitaminokat tartalmazzák, de prebiotikumként is szolgálnak, táplálva a hasznos baktériumok számának növekedését, a rossz baktériumok kárára (lásd a legújabb receptet a kimcsi elkészítéséről, de a blogok között más fermentált recepteket is találhatsz)
  • Szedhetünk probiotikumokat is, de tudnunk kell, hogy ha nem eszünk megfelelő prebiotikumok is ezzel egy időben, akkor a hiányos bélflóra miatt a probiotikomok nagy valószínűséggel nem „kelnek életre”, a nekik megfelelő táplálék hiánya miatt!!!
  • Ha probiotikomot vásárolunk, ne a reklámok alapján döntsünk, hanem olvassuk el, mit tartalmaznak az egyes készítmények! A legjobbak a különböző Lactobacillus, Bifidobacteriom, Streptococcus, Enterococcus és bizonyos élesztőgombák. Én ebben is a sokféleséget támogatom….
  • Tudnunk kell azt is, hogy nem fontos „mesterségesen” bevinni a probiotikumokat, hiszen a szervezetünkbe – amennyiben megfelelő a bennünk lévő „táptalaj”- maguk is bekerülnek és elszaporodnak.. tehát sokkal fontosabb a táptalaj elkészítése wink
  • Én nem hagynám ki a Polifenol Active-ot sem, hiszen pontosan azért foglalkozunk vele, mert rengeteg hasznos elemet tartalmaz a fentiek közül:
    • emeli a jó mikrobák (Bacteroideta) számát a hízást segítő rosszak kárára (Firmicut), tehát prebiotikum
    • rengeteg jól hasznosuló vitamint és nyomelemet tartalmaznak ne felejtsük, nem az a lényeg, hogy mennyi a bevitt vitamin, hanem hogy hogyan tud hasznosulni, azaz jó helyen felszívódni
    • csökkenti a rejtett gyulladásokat, amik az oxidatív stressz miatt jöttek létre a szervezetünkben, ezáltal felszabadítja a testünk belső energiáit, amit eddig a gyulladások hatástalanítására kellett használnunk
    • pszichobiotikum, mert emeli a szerotonin szintet, ami ugye a boldogság hormonunk wink

 (305)    (6)    0

A hozzászólás sikeresen elküldve. Köszönöm!
Szólj hozzá!
A hozzászóláshoz jelentkezz be vagy regisztrálj, vagy szólj hozzá facebookkal

Hozzászólás Facebook-al